GI-DS-218/02
Podmiot udostępniający: | Zespół Rzecznika Prasowego Biura GIODO | |
Wytworzył informację: | Małgorzata Kałużyńska-Jasak | 2010-10-05 |
Wprowadził‚ informację: | 2003-10-23 10:47:49 | |
Ostatnio modyfikował: | Rafał Kreusch | 2013-11-28 12:56:59 |
Sygnalizacja GIODO skierowane do Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, z dnia 10 czerwca 2002 r., w związku ze skargą na działalność Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, który przesyła pracodawcom ubezpieczonych informacje o przyznaniu lub odmowie przyznania ubezpieczonemu renty lub emerytury na odkrytej kartce pocztowej (druk ZUS Rp-43). W ten sposób udostępnione zostają dane osobowe ubezpieczonych, w zakresie: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania oraz przyczyny przyznania lub odmowy przyznania świadczenia (w tym informacje dotyczące stanu zdrowia) oraz osiąganego dochodu. Przesyłanie przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych powyższych danych osobowych ubezpieczonych na odkrytej kartce pocztowej sprawia, że mogą się z nimi zapoznać nie tylko pracodawcy, ale również osoby nieupoważnione.