Podpisanie porozumienia z SMB – 28.01.2008 r.
Podmiot udostępniający: | Zespół Rzecznika Prasowego Biura GIODO | |
Wytworzył informację: | Małgorzata Kałużyńska-Jasak | 2008-01-28 |
Wprowadził‚ informację: | Rafał Kreusch | 2013-09-16 14:30:30 |
Ostatnio modyfikował: | Rafał Kreusch | 2013-11-28 12:56:59 |
Porozumienie pomiędzy GIODO a Stowarzyszeniem Marketingu Bezpośredniego o wspólnym działaniu na rzecz poprawy poziomu ochrony danych osobowych i prawa do prywatności w działalności marketingowej oraz stosowaniu Kodeksu Dobrych Praktyk
W dniu 28 stycznia 2008 r., podczas konferencji prasowej zorganizowanej w ramach obchodów Dnia Ochrony Danych Osobowych, GIODO i SMB podpisały porozumienie o współpracy na rzecz poprawy poziomu ochrony danych osobowych oraz zapewnienia prawa do prywatności. Podjęta z inicjatywy GIODO współpraca ma pomoc w standaryzacji branży marketingu bezpośredniego, uczulić na zagadnienia dotyczące danych osobowych i poprawić jej jakość i kondycję. Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego zobowiązało się do podjęcia działań obligujących uczestników rynku do stosowania Kodeksu Dobrych Praktyk w prowadzonej działalności marketingowej. Kodeks ten, stanowiący załącznik do Porozumienia, definiuje najważniejsze pojęcia marketingu bezpośredniego, obowiązki administratorów oraz zasady odnoszące się do zbierania i wykorzystywania danych osobowych w tym sektorze. Strony zdecydowały także, że będą ściśle współpracowały przy nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych i innych procesach legislacyjnych w zakresie odnoszącym się do ochrony danych osobowych.