Zasady dotyczące rejestracji zbiorów danych osobowych, w tym obowiązek rejestracji zbiorów danych osobowych, obligatoryjna treść zgłoszenia oraz przypadki, w których administrator danych zwolniony jest z obowiązku rejestracji, określone zostały w rozdziale 6 ustawy o ochronie danych osobowych - Rejestracja zbiorów danych osobowych.
- Co to jest zbiór danych osobowych
- Kto musi rejestrować swoje zbiory
- Które zbiory podlegają rejestracji
- Zwolnienia z obowiązku rejestracji
- Moment powstania obowiązku rejestracyjnego
- Jak zarejestrować zbiór danych osobowych
- Potwierdzenie rejestracji
- Zgłoszenie zmian w zbiorze
- Odmowa zarejestrowania zbioru
OGÓLNOKRAJOWY REJESTR
Jednymi z ustawowych (art. 12 ust. 3) zadań Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) są prowadzenie ogólnokrajowego rejestru zbiorów danych osobowych oraz udzielanie informacji o zarejestrowanych zbiorach.
Realizując to zadanie, GIODO przyjmuje m.in. zgłoszenia zbiorów danych osobowych do rejestracji, rozpatruje nadesłane wnioski pod względem spełnienia wymogów ustawowych, a w przypadku, gdy wymogi te są spełnione, wpisuje zbiór do prowadzonego „Ogólnokrajowego rejestru zbiorów danych osobowych”. Zbiór może zostać wpisany do rejestru jeżeli postępowanie rejestracyjne wykaże, że nie zachodzi żadna z przesłanek odmawiających rejestracji, zgodnie z art. 44 ust. 1 ustawy o ochronie danych osobowych.
Zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy o ochronie danych osobowych, prowadzony przez GIODO rejestr zbiorów jest rejestrem jawnym. Osoby zainteresowane mogą przeglądać go w Biurze GIODO albo za pośrednictwem elektronicznej platformy e-GIODO, która umożliwia przeszukiwanie według wielu kryteriów, takich jak np. nazwa zbioru, nazwa administratora danych, siedziba administratora, REGON.
Jednymi z ustawowych (art. 12 ust. 3) zadań Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) są prowadzenie ogólnokrajowego rejestru zbiorów danych osobowych oraz udzielanie informacji o zarejestrowanych zbiorach.
Realizując to zadanie, GIODO przyjmuje m.in. zgłoszenia zbiorów danych osobowych do rejestracji, rozpatruje nadesłane wnioski pod względem spełnienia wymogów ustawowych, a w przypadku, gdy wymogi te są spełnione, wpisuje zbiór do prowadzonego „Ogólnokrajowego rejestru zbiorów danych osobowych”. Zbiór może zostać wpisany do rejestru jeżeli postępowanie rejestracyjne wykaże, że nie zachodzi żadna z przesłanek odmawiających rejestracji, zgodnie z art. 44 ust. 1 ustawy o ochronie danych osobowych.
Zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy o ochronie danych osobowych, prowadzony przez GIODO rejestr zbiorów jest rejestrem jawnym. Osoby zainteresowane mogą przeglądać go w Biurze GIODO albo za pośrednictwem elektronicznej platformy e-GIODO, która umożliwia przeszukiwanie według wielu kryteriów, takich jak np. nazwa zbioru, nazwa administratora danych, siedziba administratora, REGON.