Jak prawidłowo zgłosić powołanie ABI do rejestracji GIODO?
Podmiot udostępniający: | Zespół Rzecznika Prasowego Biura GIODO | |
Wytworzył informację: | Małgorzata Kałużyńska-Jasak | 2015-03-11 |
Wprowadził‚ informację: | Rafał Grodzki | 2015-03-11 11:03:28 |
Ostatnio modyfikował: | Rafał Grodzki | 2015-03-11 11:20:54 |
Zgłoszenia powołania ABI do rejestracji Generalnemu Inspektorowi oraz zgłoszenia odwołania ABI należy dokonać wyłącznie przy użyciu formularzy zgłoszeń powołania i odwołania administratora bezpieczeństwa informacji, których wzory stanowią załączniki do rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 10 grudnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r., poz. 1934, dalej zwanego „rozporządzeniem”). Formularz zgłoszenia powołania może być również wykorzystany przez administratora danych do zgłoszenia zmian informacji objętych zgłoszeniem powołania ABI.
Administrator danych powinien pamiętać o tym, aby zgłoszenie spełniało wymogi formalne przewidziane w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zm.), tj.
- zostało złożone na formularzach zgłoszenia powołania i odwołania administratora bezpieczeństwa informacji, których wzory stanowią załącznik do powołanego wyżej rozporządzenia;
- zawierało w swojej treści informacje, o których mowa w art. 46b ust. 2 i 3 u.o.d.o.;
- zostało podpisane przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania administratora danych.
Jeżeli administrator danych udzielił pełnomocnictwa do reprezentowania go w postępowaniu rejestracyjnym ABI, wówczas zobowiązany jest do załączenia oryginału bądź urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej należnej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014 r., poz. 1628 z późn. zm., więcej informacji o opłacie:
http://www.giodo.gov.pl/data/filemanager_pl/oplata_skarbowa.pdf).